شهر رویا

رویا ها به حقیقت می پیوندند

اذربایجان

۳ نظر

ای سان,الدوز سان

مارال سان اذربایجان

بیر داناسان ,یاغیش سان

نازلی سان اذربایجان

سن غیرت اولکه سی سن

اذربایجان سن باش اوجالیق سان

سن جان دئیه ن انسان لارین اولکه سی سن

سن یادیگاری یاسین اذربایجان دئین لر سن

یاشییه سن اذربایجان ,اذربایجان

شاعردوست عزیزم مهدیه فداکار (اولوشگه مه ز)

۳ ۰

امان از دلم

۲ نظر






چهره ویادش امروز نمازم راشکست

برد حواسم را به اغوش وحواسم را شکست

باخدا امروز قراری داشتم

یادش امد سراغم وقرارم راشکست

روبه خدا نالیدم و گفتم:

چرا بی او ماندن دلم را شکست؟

کنارم امد و نجوایی کرد بامن:

برو ای نادان که بی من ماندن دلت راشکست

گفتم:یارب! توخود ان را افریدی

پس چرا صدایش سکوتم را شکست؟

گفت من اورا نشانه افریدم

نشان بی نشان من قرارت راشکست؟

من در عالم افکار خود به تکا پو پرداختم

دیدم ای داد که دل من قرارم راشکست

شاعر: مهدیه فداکار (اولو شگه مه ز)


۳ ۰

نکته هایی مهم

۱ نظر

نکاتی بسیار سودمند برای حفظ سلامتی بدن:

 

ویتامین Cموجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی ازجمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.


ویتامین C, ویتامین E و سلنیوم به محافظت از پوست دربرابر آسیب های آفتاب به پوست و سرطان پوست کمک می نماید و حتی ممکن است، بعضی از رنگ رفتگی ها و چروک های پوستی را درمان نمایند. این آنتی اکسیدان ها با افزایش سرعت سیستم بازسازی پوست و با مهار آسیب های بیشتر به زیبایی پوست کمک می نمایند.


توصیه مهم سلامتی به کارمندان پشت میز نشین

به منظور خم شدن کمتر گردن تان هنگام تایپ کردن، بهتر است که از وسیله ای برای نگهداری کاغذها در کنار صفحه کلید استفاده کنید


تاثیر "کدو تنبل" در ایجاد شادی و آرامش کدو تنبل برای محافظت از استخوان ها نیز بسیار موثر خواهد بود و همچنین از شیوع سرطان جلوگیری می کند و فیتواسترون، ایمنی بدن را بالا می برد


برای از بین بردن بوی غذا در آشپزخانه می‎توانید کمی دارچین یا وانیل را بعد از اتمام پخت وپز، تفت دهید تا فضای آشپزخانه را عوض کند.


زمانی که نوبت غذا برای حافظه می رسد، ماهی ستاره ی ماده غذایی مفیدی به حساب می آید. ماهی های چرب از قبیلماهی آزاد، ساردین و شاه ماهی سرشار از چربی امگا3 هستند. اسید چربی که برای حفظ سلامت سلول های مغزی مفید است


پروتئین ها انرژی زا هستند و مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می دارند. زمانی که پروتئین میل می کنید دیگر لازم نیست مثلاً یک ساعت بعد دنبال چیزی برای خوردن باشید. توصیه می کنیم گوشت های کم چرب مانند مرغ و ماهی را دریابید.


ویتامین D، از طریق پوست وارد بدن می شود و به تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. حتی با اینکه میزان کمبود این ویتامین بالاست، استفاده از کرم های ضد آفتاب ضروری است. پارکر می گوید:به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که حاوی پرو ویتامین D هستند، زیرا وقتی توسط نور خورشید فعال شوند، سطح ویتامین D پوست را افزایش می دهند.


تاخیر در رشد مغزی کودکان با مصرف کافئین/نوشیدن قهوه و مصرف محصولات غنی از کافئین در کودکان موجب کم خوابی و کاهش رشد مغزی آنان می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد رشد مغزی با مصرف کافئین در جوانان نیز کاهش می یابد


سیگار کشیدن پوست شما را پیرتر از آنچه هست نشان داده و باعث بوجودآمدن لک های پوستی می شود. سیگار کشیدن رگ های کوچک خون رسان به پوست را نازک کرده و باعث کاهش خونرسانی به پوست می شود. با کاهش خونرسانی پوست از دریافت اکسیژن و موادمغذی که برای سلامتی به آنها نیازدارد، محروم می شود.


بهترین منابع پروتئین رژیمی عبارتند از گوشت های کم چرب، مرغ، ماهی، تخم مرغ، فرآورده های لبنی، سویا، آجیل ها و دانه ها. حداقل 15 درصد کالری روزانهٔ شما باید از غذاهای غنی از پروتئین تأمین شود.

۲ ۰

عوامل موثر در بیماری قلبی

۰ نظر


عوامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی
عوامل موثر در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی شامل اختلال در چربی‌های خون و بالا بودن سطح کلسترول خون، کم تحرکی، فشار خون بالا، رژیم غذایی نامناسب، استرس و فشارهای روحی و روانی، چاقی و استعمال دخانیات است.

 

توصیه‌های تغذیه‌ای موثر در پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری‌های قلبی-عروقی عبارتند از:
- تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در پنج گروه اصلی غذایی یعنی گروه نان و غلات، شیر و لبنیات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها، میوه‌ها و سبزی‌ها معرفی می‌شوند.

 

- کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی: سعی کنید غذاها را تا حد امکان به صورت آب‌پز، بخارپز یا کبابی مصرف کرده و از سرخ کردن زیاد غذا خودداری کنید. همچنین مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس، کالباس، خامه، چیپس، پفک، سس‌ها، مغز، دل و قلوه، کله و پاچه را در برنامه غذایی‌تان کاهش دهید و پوست مرغ و چربی‌های قابل مشاهده گوشت و مرغ را قبل از طبخ جدا کرده و از قسمت‌های کم چرب گوشت‌ها استفاه کنید.

 

همچنین از گوشت‌های کم چرب مانند مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنید و حداقل دو بار در هفته ماهی مصرف کنید. چرا که چربی موجود در ماهی از انوع چربی‌های مفید است. حال به جای سرخ کردن ماهی، آن را به شکل بخارپز و یا تنوری استفاده کنید.

 

- توجه به نوع روغن مصرفی: از روغن‌های مایع مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد، برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون استفاده کنید. از مصرف غذاهای سرخ کرده پرهیز کرده و در صورت لزوم از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید. زیرا روغن جامد هیدروژنه، حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

 

از طرفی مصرف روغن زیتون و مغزها به دلیل کنترل انرژی دریافتی، باید متعادل باشد. بنابراین از روغن‌های مایع معمولی(غیر سرخ کردنی) و روغن زیتون در سرخ کردن غذاها (به دلیل حساسیت این روغن‌ها به حرارت بالا) استفاده نکنید.

 

- کاهش مصرف مواد قندی: مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته‌ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی، کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه‌ها، باعث افزایش وزن، بالا رفتن فشار خون و چربی خون شده و منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. بنابراین باید در برنامه غذایی روزانه از مصرف بیش از اندازه آنان خودداری کرد.

 

- کاهش مصرف نمک: مصرف نمک باید به هنگام تهیه و طبخ غذا کاهش یابد و از نمکدان در هنگام صرف غذا و سر سفره استفاده نشود. همچنین از مصرف غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته‌بندی شده آماده، به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نمک و از مصرف بیش از اندازه غذاهای شور مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور، سوسیس و کالباس خودداری کنید و از سبزی‌های تازه چون سیر، لیموترش تازه، آب نارنج، آویشن، شوید و ... برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک استفاده کنید.

 

- افزایش مصرف فیبر: فیبرها ترکیباتی هستند که در دیواره سلول‌های گیاهان مانند سبزی‌ها، میوه‌ها، سبوس، غلات کامل، حبوبات و مغزها وجود دارند. مصرف فیبرها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهند و همچنین از یبوست پیشگیری می‌کنند.

 

- افزایش مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه غذایی روزانه: میوه‌ها و سبزی‌ها در پیشگیری از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی–عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های سیستم گوارشی و یبوست موثرند. بنابراین توصیه می‌شود که روزانه سه الی پنج واحد میوه‌ و سبزی‌ در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

۲ ۰

تناسب اندام با ورزش

۰ نظر

تناسب اندام

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها  و شکم تان را تقویت کنید تا زیباتر شوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آئروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.
ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی  شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندامشما هم شود.
داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند.
در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند، اشاره می کنیم.

دراز و نشست

برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می کنیم روزانه 30 عدد دراز و نشست بروید. به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید. دست های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود، شانه های خود را از زمین بلند کنید.

ورزش های آئروبیک
همان طور که می دانید این گونه ورزش ها برای تقویت سیستم قلبی-عروقی و همچنین کاهش وزن  مناسب است. از جمله ی این ورزش ها می توان به پیاده روی تند، دویدن ، طناب زدن، دوچرخه سواری  و شنا  اشاره کرد.

پیاده روی
پیاده روی حتی زمانی که اندامی متناسب دارید برای سلامت بدن مفید است

پیاده روی
ساده ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه ی شما می شود.
همچنین به کاهش کلسترول خون، کمک می کند و از استئوپروز یا پوکی استخوان  در افراد سالمند  جلوگیری می کند.
پیاده روی روی زمین صاف، حتی برای افرادی که درد زانو  یا کمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی کند.
پیاده روی در کنار ساحل و روی شن موجب شکل دادن به عضلات ساق پا می شود.
پیاده روی بر روی زمین شیب دار، علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق، سبب خوش فرم شدن عضلات ران هم می شود.
اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می دهد، سعی کنید به نرمی بدوید. دویدن موجب می شود عضلات شما سریع تر و بهتر فرم بگیرند. سعی کنید با یکی دو تا از دوستانتان بدوید، چون این کار شما را برای دویدن بیشتر تحریک می کند.

ورزش کمر
این ورزش سبب باریک کردن کمر و شکل دادن به عضلات لگن شما می شود. پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید. دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این کار را در جهت عکس انجام دهید. این کار را تا جایی که قدرت و تحمل دارید، تکرار کنید.

چه مقدار و چه مواقعی ورزش کنیم؟
هرچه بیشتر و هر زمان که می توانید، ورزش کنید. شما می توانید 4-3 مرتبه در هفته وهر بار به مدت نیم تا یک ساعت و یا حتی اگر می توانید بیشتر، ورزش کنید.
اگر اضافه وزن دارید، هفته ای 5 بار و هر بار 45 دقیقه ورزش های آئروبیک را انجام دهید. کمتر ازاین میزان، برای کاهش وزن فایده ای ندارد. ورزش آئروبیک را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب کنید. بعضی ها قادر هستند بدوند یا دوچرخه سواریکنند و بعضی فقط می توانند پیاده روی کنند.

برنامه ریزی برای موفقیت
همیشه باید برای هدفی که دارید، برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی باید بلند مدت باشد.
باید بدانید هدف شما کاهش وزن است یا اینکه شما اضافه وزن ندارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید.
یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه ی زندگی و تغذیه ی خود را عوض کنید.
اینها اهدافی بلند مدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید که خیلی زود به این اهداف برسید.
شاید تغییرات آن قدر اندک باشند که شما را ناامید کنند، ولی اگر برنامه داشته باشید، این را بدانید که با همین تغییرات اندک است که به اهداف بزرگ خود دست می یابید.

۱ ۰

مدل کفش و کیف

۰ نظر


مدل کفش دخترانه اسپرت 95

مدل کفش اسپرت,کفش اسپرت دخترانه,کفش اسپرت 2016,مدل کفش اسپرت 95

مدل کفش دخترانه و زنانه اسپرت 2016

مدل کفش اسپرت,کفش اسپرت دخترانه,کفش اسپرت 2016,مدل کفش اسپرت 95

کفش دخترانه اسپرت سال 2016

مدل کفش اسپرت,کفش اسپرت دخترانه,کفش اسپرت 2016,مدل کفش اسپرت 95

مدل کفش اسپرت دخترانه زنانه شیک 2016 – 95

مدل کفش اسپرت,کفش اسپرت دخترانه,کفش اسپرت 2016,مدل کفش اسپرت 95

مدل کفش برند نایک Nike اسپرت دخترانه زنانه 95

مدل کفش اسپرت,کفش اسپرت دخترانه,کفش اسپرت 2016,مدل کفش اسپرت 95



کفش مجلسی دخترانه

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش مجلسی دخترانه 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل کفش مجلسی دخترانه پاپیون دار فانتزی

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل کفش های مجلسی زنانه جدید

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل های کفش مجلسی بند دار دخترانه و زنانه مشکی

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش مجلسی زنانه و دخترانه شیک 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل های جذاب کفش مجلسی دخترانه مخصوص 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش مجلسی مشکی پاشنه بلند با طرح جدید 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش های مجلسی زنانه و دخترانه قهوه ای

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل های کفش مجلسی دخترانه 2016 در رنگ های مختلف

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش های جدید مجلسی دخترانه 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

کفش های مجلسی مشکی پاشنه بلند مخصوص مهمانی و مجالس 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل های کفش مجلسی جذاب و زیبا دخترانه

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

جذاب ترین مدل کفش مجلسی دخترانه و زنانه 2016

کفش مجلسی,کفش مجلسی 2016,کفش مجلسی دخترانه,مدل کفش مجلسی جدید,کفش مجلسی زنانه

مدل کفش مجلسی


۰ ۰

مدل ناخن و مو

۰ نظر


جذاب ترین مدل طراحی ناخن برای عید 95

مدل طراحی روی ناخن برای عید نوروز ۹۵

جذاب ترین مدل طراحی ناخن برای عید 95

جذاب ترین مدل طراحی ناخن برای عید 95

مدل لاک ناخن عید ۹۵

مدل لاک ناخن برای عید 95

مدل لاک ناخن برای عید 95

طراحی ناخن برای عید ۹۵

مدل لاک ناخن برای عید 95

یک رنگ که نشان دهنده خلق و خوی خود و یا مسابقات آنچه را که شما در آن روز پوشیدن را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که رنگ های تیره تر مانند قرمز بنفش، سیاه یا تیره خواهد ناخن های خود را به نظر می رسد دیگر، بنابراین شما فقط باید این رنگ اگر شما می خواهید ناخن های خود را به نگاه دیگر را انتخاب کنید

مدل لاک ناخن برای عید 95

مدل رنگ لاک ناخن سال ۹۵

مدل لاک ناخن عید 95

مدل لاک ناخن عید 95

مدل فرنچ ناخن برای عید ۹۵

مدل لاک ناخن عید 95


گالری عکس های طراحی ناخن سال ۹۵

مدل طراحی روی ناخن عید 95

مدل فرنچ ناخن سال ۹۵

مدل فرنچ ناخن عید 95

مدل فرنچ ناخن عید 95

مدل های جدید لاک ناخن سال ۹۵

مدل فرنچ ناخن عید 95

مدل فرنچ ناخن عید 95

مدل رنگ لاک ناخن 95

بلند,مدل مو

mo majlesi (1)

mo majlesi (7)



عکس هایی از انواع مدل موی دخترانه



مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید


مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید


مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید


مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

مدل مو مردانه و پسرانه جدید

مدل مو مردانه,مدل مو پسرانه,مدل مو

۰ ۰

مدل لباس

۰ نظر

                                                                                                                

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست تابستانی جذاب و زیبا

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

ست های زنانه تابستانی برای خانم های شیک پوش

لباس مجلسی زنانه

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

لباس مجلسی زیبا و جدید زنانه

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

لباس های جذاب مجلسی زنانه

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

لباس مجلسی 2016

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

لباس مجلسی زیبا

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل لباس مجلسی زنانه جدید از برند jovani

مدل روسری و شال

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

مدل شال زیبا 95

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

مدل روسری و شال زیبا و جذاب

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

مدل های شال و روسری بانوان برند Secret

شال جدید

تصاویر شیک ترین مدل تیشرت مردانه و پسرانهمدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارمدلهای جدید تیشرت مردانه و پسرانه ۱۳۹۵ , تیشرت طرح دار تابستانی جدید پسرانه ۲۰۱7مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارمدلهای جدید تیشرت مردانه و پسرانه ۱۳۹۵ , تیشرت طرح دار بهاری جدید پسرانهمدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارمدل های جدید تیشرت مردانه و پسرانه مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارمدل های جدید تیشرت مردانهمدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارمدل تیشرت
مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارتیشرت , تیشرت طرح دار جذاب مردانه مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارتیشرت , تیشرت طرح دار جذاب مردانه ۹۵مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دارعکس مدل تی شرت جدید مردانه و پسرانه ۱۳۹۵مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دار

مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دار

انواع مدل های تیشرت تابستانی

مدل های تیشرت مردانه تابستانی طرح دار

۰ ۰

عکس بازیگران مرد

۰ نظر




                                                                                                        




                                                                                     




                                                                                                            





                                                                 




                                                                                       




                                                                       




                                                                                                 

                                                   





                                                                   

                                            




                                                                    

                                                                             





                                                                                      

                                                                     





                                                                              





                                                 




                                                            

                                                                               





                                                                        




                                                                                           

                                                         




 

                                                                           




                                                                                  

                                                                                





                                                                    

                                                         

۱ ۰

عکس بازیگران خانوم

۰ نظر

                                                                   




                                                                                     



                                                                                       



                                             




                                                                

                                                                                       








                                                                           



                                                                             


                                                                         

                                                                                   





                                                                               






                                                                                         








                                                                      

                                                                                         




                                                                                                





                                                                                               





                                                                            





                                                                                             

                                                                                     

                                                                                    





                                                                                  






                                             

۱ ۰

جوک جدید

۱ نظر

                                                                                                             تو ایران بچه جز اموال حساب میشه میتونی بدی به کسی یا امانت بزاریش

من بابام هر وقت پول نداشت میگفت این بچه اینجا باشه من برم پول بیارم بیارم

*****

یارو صبح فالو کرد عصر عانفالو ،

آبجی یه دو سه روز به من مهلت بده من استعدادهامو شکوفا میکنم

*****

یکى از بزرگترین غلطام این بود که مامانمو با اینترنت اشنا کردم.

وقتایى که خودمو میزنم به خواب.!!

پى ام میده مینویسه: تو که هنوز آنلاینی بگیر بکپ

*****

 وای حال میده دختره داره میره عروسی دو تا دستتو صابونی کنی
بزنی به صورتش تا میتونی فرار کنیاااا
آی حال
آآآآآآآی حال میده ه ه ه:)

*****

قدیما که فتوشاپ نبود آدما چقدر زشت بودن!!
نخند خودتم زشت بودی:|

*****

“باز منو کاشتی رفتی” چیست ؟
اعتراض نهال به باغبان وظیفه نشناس !

*****

لباسها در آب کوتاه میشوند و برنجها دراز.
در درازای زندگی لباس باش ودرپهنای آن برنج
و اگر عمق این پیام را نفهمیدی
بدان که تنها نیستی، چون منم نفهمیدم! :)

*****




یه شب حیف نون به زنش می گه خانم من امشب هوس نون بربری کردم
.زنش می گه خوب برو بگیر من هم بخورم.
حیف نون می ره نانوایی می گه 2 تا نون بربریبدید.
شاطر می گه چرا دو تا؟ می گه آخه خانمم هم هوس نون بربری کرده.
حیف نون وقتی بر می گرده خونه، نون رومی ذاره تو سفره. زنش می پرسه این نون رو از کجا خریدی؟ حیف نون می گه از سر کوچه.
زنش می گه دستت درد نکنه ولی من نمی تونم یه نون کامل بخورم جون رژیم دارم. حیف نون می گه عیبی نداره هر چی شو نخوردی من می خورم.
خلاصه نون که تموم می شه می رن بخوابن.
هنوز سرشون به بالش نرسیده، خوابشون می بره.
الان هم خوابن… بذار بیدار بشن ببینم دیگه چی کار می کنن…
حتما تو رو در جریان می ذارم!

*****

غا دختر دایی من 4 سالشه پسر خالم 6 سالشه یه روز داشتن با هم بازی میکردن شنیدم که پسر خالم داشت به دختر داییم ابراز علاقه میکرد یهو یاسمین(دختر داییم) بر گشته میگه ولم کن ایش حال بهم زن ینی منو میگی همونجا موندم بخندم یا به خاطر این دهه هشتادیا از خدا طلب آمرزش کنم

*****

یارو نصفه شب مزاحم شده بود!!

برداشتم میگم بعله؟؟

میگه خوابیدی؟

میگم نه اینجا هوا روشنه

میگه :عه؟ مگه کوجایی؟؟

گفتم من ایتالیام…

یارو ترسید شارژش تموم بشه قطع کرد دیگه زنگ نزد

*****

ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻫﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ:
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ: ﺟﻌﺒﻪ ﮐﻤﮏ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ، ﺯﻧﺠﯿﺮ ﭼﺮﺥ
ﺁﻟﻤﺎﻥ: ﭼﺮﺍﻍ ﺧﻄﺮ، ﮐﭙﺴﻮﻝ ﺿﺪ ﺁﺗﺶ، ﺯﻧﺠﯿﺮ ﭼﺮﺥ
ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ: ﺟﻌﺒﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ، ﭼﺮﺍﻍ ﺧﻄﺮ
ﺍﯾﺮﺍﻥ: ﻗﻠﯿﻮﻥ، ﺯﻏﺎﻝ، ﻣﻨﻘﻞ، ﺑﺎﺩﺑﺰﻥ، ﯾﻪ ﭼﻤﺎﻕ ﻫﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﺩﻋﻮﺍ…
ﯾﻪ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﻭﺭﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﺩﺍﺭﯾﻢ

*****

به مامانم میگم چرا تو خونه همش دمپایی پات میکنی ؟
میگه: یه کابوی هیچوقت از اسلحه اش دور نمیمونه
منم قانع شدم ، چون مسلح بود!!!

۱ ۰

عکس تبریز

۰ نظر

                                        


                                                    

                                           

                                                       

                                                   

                                                                                                                                                          


                                                                                            


                                                                                           

                                           



                                                                                                                                                                                                                                                                  




                                     




                                        




                                                             





                                                              

۱ ۰

درباره تبریز

۰ نظر

درباره تبریز :

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با مساحتی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع، پس از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. جمعیت تبریز بالغ بر ۱٬۵۷۹٬۳۱۲ (سرشماری ۱۳۸۵) است که از این لحاظ پس از شهرهای تهران، مشهد و شیراز، چهارمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود. تبریز از شمال به کوه عینالی و از جنوب به دامنه کوه سهند و از سمت غرب به جلگه تبریز و دریاچه ارومیه محدود است. تبریز از دیرباز تأثیر زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی داشته‌است. تبریز اولین پایتخت ایران در زمان صفویان و شهر ولیعهدنشین دودمان قاجار بود.
با کشفیات اخیر در محوطه مسجد کبود قدمت تبریز تا ۴۵۰۰ سال برآورد می‌شود. در سده چهارم هجری یاقوت حموی تبریز را مشهورترین شهر آذربایجان می‌خواند.
در سده‌های پنجم تا سوم پیش از میلاد تبریز یکی از شهرهای پر جمعیت آن دوران بشمار می رفته‌ است. شهر دارای دروازه‌های متعددی بوده و بیش از ۳۰۰ کاروانسرای در آن جای داشته ‌است. به لحاظ استقرار آن در منطقه جغرافیایی خاص شهر پی در پی دستخوش حوادث طبیعی مانند زلزله گشته ‌است و همچنین به عنوان بزرگ‌ترین شهر نزدیک به ارمنستان و روم شرقی آن زمان همیشه مورد تاخت و تاز دشمنان شمالی و شمال شرقی قرار گرفته ‌است. بدین علت با وجود قدمت کهن آن اکثر آثار تاریخی آن از بین رفته ‌است. تبریز یکی از با اهمیت ترین مراکز بازرگانی آن دوران بوده و به‌عنوان پل ارتباطی بین شرق و غرب اهمییت فراوانی داشته‌ است. مردمان آن از دیرباز به کار بازرگانی اشتغال داشتند و این فرهنگ تا کنون نگهداری شده ‌است.

تبریز اولین پایتخت ایران جدید در دوره صفویه شد .نزدیکی تبریز به مرز ایران و عثمانی موجب شد که این شهر در برابر تهدیدات عثمانی آسیب پذیر شود به طوریکه جندین بار به تصرف عثمانیان درآمد تا اینکه شاه طهماسب صفوی تصمیم به انتقال پایتخت به قزوین گرفت. تبریز در دوره قاجار لقب تاریخی دارالسلطنه را گرفت و ولیعهدهای متعدد سلسله قاجار در این شهر اقامت می‌گزیدند.
در رویداد نهضت تنباکو شهر تبریز چون بسیاری دیگر از شهرهای ایران نقش ارزنده ‌ای را ایفا کرد. تبریز در جنبش مشروطه نقشی مهم داشت و دلیری و فداکاری کسانی چون ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، ثقه ‌الاسلام، شیخ محمد خیابانی، علی مسیو، حسین‌خان باغبان به پیروزی جنبش و گرفتن مشروطه منجر شد. پس از سرکوب مشروطه توسط محمد علی شاه قاجار تمام حرکت های مشروطه خواهانه در کشور خاموش شدند اما در تبریز و تنها در چند محله آن هنوز کسانی بودند که حاضر باشند تا پای جان از این دست آورد پاسداری کنند. ستارخان و پیروانش در محله امیر خیز شروع به مقاومت کردند و به تدریج چند محله دیگر نیز به آنها ملحق شدند. مقاومت آنها در مقابل نیروهای محمد علی شاه، قزاقان و دیگر مدافعان استبداد ماه ها ادامه داشت تا اینکه مجدداً از گوشه و کنار کشور مردم به پا خواستند و مشروطه خواهان با فتح تهران به پیروزی رسیدند. در واقع باید گفت پیروزی مجدد مشروطه خواهان بر استبداد محمد علی شاهی در واقع ناشی از مقاومت تبریز بود .
تبریز در نهضت ملی نفت نیز یکی از ارکان حرکت‌های آن زمان در سراسر کشور به شمار می‌رفت. در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نیز بازاریان تبریز با بستن بازار و خطیبان تبریز باایراد سخنرانی‌های مهم و پخش شب نامه‌ها شرکت داشتند. در ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبریز بر رژیم شاهنشاهی شوریدند.
زبان
زبان مردم تبریز همانند دیگر شهرهای منطقه آذربایجان، ترکی آذربایجانی است.
براساس نوشته‌های مورخان و جهان‌گردان در سده‌های بعد از اسلام، تبریز نه تنها از شهر‌های مهم و معتبر آذربایجان، بلکه از شهرهای مهم کشور نیز بوده ‌است. عبور جاده ابریشم از نزدیکی آن موجب شکوفایی اقتصادی و فرهنگی گردیده و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موجبات تغییر و تحول فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم مردم این سرزمین گردیده و مقدمات ایجاد بسیاری از علوم، مکاتب، موسسات و نهادهای مدنی برای اولین‌بار در کشور را به ارمغان آورده ‌است و نام شهر تبریز را به‌عنوان «شهر اولین‏ها» در کشور بلند کرده ‌است. اولین مدرسه، اولین کتابخانه، اولین بیمارستان، اولین نشریه، اولین تئاتر، اولین بلدیه و… در این شهر بوده ‌است.

جاذبه های گردشگری تبریز، جاذبه های طبیعی تبریز، دیدنی های تبریز، جاهای دیدنی تبریز در سایت گردشگری تبریز – مکانبین تبریز

ـ روستای کندوان

ـ ائل گلی، شاه ‌گلی تبریز

ـ موزه آذربایجان تبریز

ـ کاخ شهرداری تبریز – موزه شهرداری تبریز

ـ موزه تاریخ طبیعی تبریز

ـ موزه قاجار تبریز

ـ سایت موزه عصر آهن تبریز

ـ  موزه سفال تبریز، خانه سفال تبریز

ـ موزه شهریار تبریز

ـ موزه سنجش تبریز

ـ موزه قرآن و کتابت تبریز

ـ خانه مشروطه تبریز

ـ بازار تبریز

ـ  مقبره الشعرا تبریز، آرامگاه شعرای تبریز

ـ ارگ تبریز – مسجد علیشاه

ـ باغ گلستان تبریز

ـ تالاب قوری گل

ـ ارتفاعات سلطان داغی

ـ ارتفاعات سهند

ـ  جزیره اسلامی یا جزیره شاهی تبریز

ـ کلیساهای تبریز

ـ مسجد جامع تبریز

ـ مسجد حاج صفرعلی تبریز

ـ مسجد کبود تبریز

۰ ۰

احادیث

۰ نظر

 

حدیث (1) امام صادق علیه السلام :

حُسنُ الجِوارِ یُعَمِّرُ الدِّیارَ وَیَزیدُ فِى العمارِ؛

 

خوش همسایگى شهرها را آباد و عمرها را زیاد مى کند.

کافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص667، ح8

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

إِن أَحبَبتُم أَن یُحِبَّکُمُ اللّه  وَ رَسولُهُ فَأَدّوا إِذَا ائتُمِنتُم و َاصدُقوا إِذا حَدَّثتُم و َأَحسِنوا جِوارَ مَن جاوَرَکُم؛


اگر مى خواهید که خدا و پیغمبر شما را دوست بدارند وقتى امانتى به شما سپردند رد کنید و چون سخن گویید راست گویید و با همسایگان خود به نیکى رفتار نمایید.

نهج الفصاحه ص264 ، ح 554

حدیث (3) امام على علیه السلام :

وَالجِوارُ أَربَعونَ دارا مِن أَربَعَةِ جَوانِبِها؛


تا چهل خانه از چهار طرف همسایه به شمار مى آیند.

خصال ج2 ، ص 544

حدیث (4) امام على علیه السلام :

سَل عَنِ الرَّفیقِ قَبلَ الطَّریقِ، وَ عَنِ الجارِ قَبلَ الدّارِ؛


قبل از مسافرت ببین همسفرت کیست و پیش از خرید خانه ببین همسایه ات کیست.

حدیث (1) امام على علیه السلام :

اَلبَغىُ یَصرَعُ الرِّجالَ وَ یُدنِى الآجالَ؛
 

ظلم و تجاوز، انسان را زمین مى زند و مرگ ها را نزدیک مى سازد.

تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 345 ، ح 7937

حدیث (2) پیامبر صلى الله علیه و آله :

مَن عامَلَ النّاسَ فَلَم یَظلِمهُم وَ حَدَّثَهُم فَلَم یَکذِبهُم وَ وَعَدَهُم فَلَم یَخلِفهُم فَهُوَ مِمَّن کَمُلَت مُرُوءتُهُ وَ ظَهَرَت عَدالَـتُهُ وَ وَجَبَت اُخُوَّتُهُ و َحَرُمَت غیبَتُهُ؛
 

هر کس در معاشرت با مردم به آنان ظلم نکند، دروغ نگوید و خلف وعده ننماید، جوانمردیش کامل، عدالتش آشکار، برادرى با او واجب و غیبتش حرام است.

خصال ص 208، ح 28

حدیث (3) امام سجاد علیه السلام :

وَ الذُّنُوبُ الّتى تُنزِلُ النِّقَمَ عِصیانُ العارِفِ بِالبَغىِ وَ التَطاوُلُ عَلَى النّاسِ وَ الاِستِهزاءُ بِهِم وَ السُّخریَّةُ مِنهُم ؛
 

گناهانى که باعث نزول عذاب مى شوند، عبارت اند از: ستم کردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره کردن آنان

معانى الاخبار ص 270 و 271 ، ح 2


إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ و َهُوَ لِباسُ التَّقوى و َدِرعُ اللّه‏ِ الحَصینَةِ وَ جُنَّتُهُ الوَثیقَةُ؛

براستى که جهاد یکى از درهاى بهشت است که خداوند آن را براى اولیاى خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست.


الغارات (ط - الحدیثة) ج‏2، ص 474

حدیث (2) امام على علیه السلام :

إِنَّ اللّه‏َ فَرَضَ الجِهادَ و َعَظَّمَهُ وَ جَعَلَهُ نَصرَهُ وَ ناصِرَهُ. وَاللّه‏ِ ما صَلُحَت دُنیا و َلا دینٌ إِلاّ بِهِ؛

در حقیقت خداوند جهاد را واجب گردانید و آن را بزرگداشت و مایه پیروزى و یاور خود قرارش داد. به خدا سوگند کار دنیا و دین جز با جهاد درست نمى‏شود.

وسائل الشیعه ج 15 ، ص 15 ، ح 19915


حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

لا تَزالُ اُمَّتى بِخَیرٍ ما تَحابّوا وَ اَقامُوا الصَّلاةَ و َآتَوُا الزَکاةَ و َقَروا الضَّیفَ... ؛

امّتم همواره در خیر و خوبى اند تا وقتى که یکدیگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند، زکات بدهند و میهمان را گرامى بدارند...

 امالى (طوسى) ص 647، ح 1340

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

 الدّعاء مفتاح الرّحمة و الوضوء مفتاح الصّلاة و الصّلاة مفتاح الجنّة

 دعا کلید رحمت و وضو کلید نماز و نماز کلید بهشت است.

نهج الفصاحه ص 485 ، ح1588

حدیث (3) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

 أَوَّلُ الْوَقْتِ رِضْوَانُ اللَّهِ وَ آخِرُهُ عَفْوُ اللَّه‏

نماز در اول وقت خشنودى خداوند و پایان وقت عفو خداوند است.

من لا یحضره الفقیه ج1 ، ص 217 ،ح 651

حدیث (4) امام على علیه السلام :

لَو یَعلَمُ المُصَلّى ما یَغشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ؛

اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت.



مَن رَدَّ عِرضِ أخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ البتّهَ.


هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.

وسائل الشیعه ج12،ص292

حدیث (3) امام صادق علیه السلام :

مَن کانَ حاجَةِ أخیهِ المُسلِمِ کانَ اللهُ فی حاجَتِهِ ما کانَ فی حاجَةِ أخیهِ.


کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خداوند هم در پی برآوردن حاجت او خواهد بود.

وسائل الشیعه ج16،ص367


۰ ۰

حجاب یعنی

۰ نظر


                                       




                                    





                                                    
                                                                                                                                                                  
 

                                                     




                                                    






                                               
                                                        
۰ ۰

حجاب

۰ نظر

۱ ۰

عکس جن

۰ نظر


         

۱ ۲

جن ها

۲ نظر

 

1- جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

 

۲- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. و بسیاری از چیزها را در یک آن ؛جا به جا کند .همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد.

 

۳- جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

 

۴- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کند . اما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

 

۵- جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند . تولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند ؛ و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند.

 

6- جن نسبت به انسان زیاد عمر می کند . حدود ۱۰۰۰ سال به بالا .جن هایی که در سوره ی جن از آنها نام برده شده ؛ که وقتی اولین بار آیات قرآن را شنیدند ؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می شدند ؛ احتمالا هنوز زنده اند . جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدین ؛ شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند.

 

۷- جن دارای عقل است . اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری .عقل جن به معنای قوه ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش ؛ و قوه تشخیص است ؛ به اضافه هوشی سرشار ؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده.

 

۸- جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند ؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان.

 

۹- معروف ترین جن ؛ ابلیس ؛ یا همان شیطان نام دارد ؛ که وصف حال او را شنیده اید ؛ که چون بسیار در قرب به حق کوشید به جایگاه فرشته های مقرب رسید ؛ اما چون حاضر به سجده بر انسان ؛ یعنی شریک قرار دادن بر خدا نشد از درگاه رانده شد.

 

۱۰- جن در شرایطی قادر به تسخیر انسان ؛ و انسان در شرایطی ؛ قادر به تسخیر جن است . انسان مسخر شده را مجنون؛ یا دیوانه ؛یا دیو زده ؛ و جن تسخیر شده را ؛موکل می نامند. گویند خود جنیان بر سه قسمند: دیو.؛جن وپری ؛که از لحاظ مکانی ؛ مادون فرشته هستند.

 

۱۱- جن می تواند در مواردی تربیت شده ؛ به انسان خدمت کند. چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد . اما به طور کل ؛ نه بودا ؛ نه دالای لاما ؛ نه اولیا الله ؛ و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام ؛به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان ؛خطا و اشتباه و گناه می کنند ؛توصیه نکرده اند اما همگی؛ وجود آنها را تایید کرده اند .

 

۱۲- جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره ای ؛با ما هستند ظاهر نمی شوند ؛اما حاضرمی شوند و بعضی از انها ؛درخانه ها و بدن شخصیت های ضعیف ؛رفت و آمد می کنند. یکی از راه های دور کردن جنهای مزاحم ؛خواندن و آویختن ۴ آیه از قران است ؛ که با قل شروع می شوند . و بسیاری ادعیه ؛که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچیست!؟

 

۱۳- جن ها ؛ بعضی از ما را؛ به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند؛ کمکمان می کنند ؛همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما ؛ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق)را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند) .اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند ؛بیشتربه خوابمان می ایند و دلسوزی خود را اعلام می کنند .خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند.

 

۱۴- اما آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ؛هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند: کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش . و گروه آخر کسانی که جنها ؛ دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند.
جن برای انسان ؛ از انسان خطرناک تر نیست . همانطور که انسان برای کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نیست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است.

 

۱۵- در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاری ندارند .ماهم به آنها کاری نداریم ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و ...... فراریند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اینکه ؛به عقیده من: با تمام این اوصاف ؛تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند.

                                                                 

۲ ۰

نگهداری مرغ عشق

۱ نظر

                                                                                          

رغ عشق

 یک پرنده زیبا نسبتا باهوشه و با احساس زیستگاهش در استرالیاست این رو من تو راز بقا دیدم خوراک اصلیش ارزن رنگهای زرد وسفید که ما اهوازیا بهش میگیم هلندی و سبز ابی که پاکستانی  ودورگه های رنگارنگ دیگه که نمیدونم شما تو شهرتون بهش چی میگین

 

نحوه تغذیه

 اصولا مرغ عشق اصلی ترین غذاش ارزن ولی من یه چند وقتی ارزن نداشتم بهشون گندم دادم نمردن ولی شما این کار رو امتحان نکنین شاید مردن درضمن باید شما بجز ارزن یه چیز های دیگه هم بهشون بدید تا سر حالتر باشن مرغ عشق های خودم  خیار هویج کاهو همه نوع سبزی مثل تره جعفری شوید وبیشتر ازهمه پرپین  رو دوست داشتن اگه میخواین سبزی یا میوه به مرغ عشق هاتون بدید اون رو لای میله های قفس به طور سالمم قرار بدید نه خردشون کنین این طور هم از منقارشون کمک میگیرن هم بیشتر خوششون میاد  اگه دوست دارید مرغ عشق هاتون سر حال و قویتر بشن یکم ماسه یا یه تیکه اجر بزارید تو قفسشون هم نوکشون رو تمیز میکنن هم بهتر میتونن غذاشون رو هضم کنن چون در طبیعت هم بعد از خوردن غذا میرن ماسه میخورن هیچ وقت فقط به مرغ عشق ارزن خالی ندید چون اونم یه موجوده وبدنش به ویتامین نیاز داره  تغذیه بهتر مساوی با عمر بیشتر وتولید مثل بهتر و جوجه های قویتر و مریضی کمتر

تشخیص مرغ عشق نر از ماده

 به سه طریق میشه مرغ عشق نر رو از ماده تشخیص داد که فقط یک مورد جزیش رو شما میدونید عمرا اگه دو مورد دیگش تو عمر تون کسی به شما گفته باشه اون رو فقط پرنده بازای حرفه ای مثل من که چندین سال این کاره بودم میدونن ولی اشکال نداره من هر سه مورد رو کامل میگم

 مورد اول

بالای نوکشونه  به قسمت بالای نوک مرغ عشق اگه توجه کرده باشین میبینید که ابی یا سفیده

نر ها:

نر در سبز وابی  رنگ بالای نوک کاملا ابی

نر رنگ سفید وزرد :رنگ نوک ابی روشن وابی تیره است
مرغ عشق نر  male budgerigar

مرغ عشق نر   male budgerigar

 

ماده ها :

ماده سفید وزرد : رنگ بالای نوک قهوه ای یا سفید سفید بدون لکه

ماده رنگ سبزوابی : نوک سفید خالص یا یکم نزدیک ابی  وقهوه ای

مرغ عشق ماده   female budgerigar

 مرغ عشق ماده  female budgerigar


 

 این را زیاد راه مطمئنی برای تشخیص نیست چون یه مرغ عشق هلندی یا همون زرد وسفید رو به این راحتی نمیشه تشخیص داد مرغ عشق هرموقعه از سال رنگ دماغشون یه طوره مثلا وقتی تخم میزارن قهوهایه رو زای عادی سفیده


راه دوم  راهی که خودم کشف کردم  مولا درزش نمیره این شیوه نه تنها در مرغ عشق بلکه اکثر پرندگان صحت داره این را اگه مرغ عشق شما بالای 2 تا 3 ماه داشته باشه 100 درصد جواب میده

ابتدا یک دست کش کلفت به دست تون کنید چون مرغ عشق گاز محکمی میگیره در اتاق وپنجره ها رو ببندید . یه دستتون رو بیشتردستکش نپوشید چون به اون دست برای لمس کردن احتیاج دارید با ارامش کامل مرغ عشق مورد نظرتون رو بگیریر حالا با دستتون قسمت مخرج مرغ عشق یا ( باسنش) رو لمس کنید اینجا دوتا استخونه این دو استوخون نشون دهنده همه چیزمرغ عشقه ا

 

اگه فاصله بین دو استخون کم بود واستخونها لاغر بودند بدون شک مرغ عشق شما نره

 

 

 

 

 

اگه استوخون کمی کلفت بود و فاصله بین اونا نسبتا زیاد بود اون مرغ عشق مادست.  فاصله بین دو استوخون در ماده اون قدراهم زیاد نیست ولی به راحتی اگه شما دوتا مرغ عشق داشته باشین میتونید تفاوت رو احساس کنید این رو هیچ سایتی هیچ زیست شناسی وهیچ کسی تا کنون نگفته

 

تکثیر

اکثر افرادی که مرغ عشق دارن علاقه به تکثیرمرغ عشق ها شون دارن این کار ساد است ولی اکثر افراد توجه نمیکنن مجبور میشن برای این کار مرغ عشق ها رو بفروشن یا ازادشون کنن ولی اگر به توصیه های من گوش بدید دو هفته دیگه مرغ عشقتون رو تخمه باور کنید

 

قبل از هرچیز دو مرغ عشق شما باید بالغ وسالم باشن , سعی کنین دو مرغ عشق هم رنگ بخرید  اگه ندارید هم همین دو مرغ عشق خودتون رو امتحان کنید

اولین کار تشخیص سالم بودن مرغ عشق برای جفت گیری مرغ عشق رو با یه دسکش بگیرید درها و پنجره ها رو ببندید فرار نکنن با دستتون که دسکش نداره قسمت مخرج مرغ عشق رو لمس کنید دوتا استوخون میبینید اگر این دو بدون کجی و  کوچیکی  یا بزرگی یا هرنوع انحراف مرغ عشق شما سالمه در غیر این صورت اون مرغ عشق  قادر به تولید مثل نیست هر مرغ عشق  رو معاینه کنید در صورتی که هر دو سالمن

 

مرغ عشق نر باید مست باشه و سر و صدا زیاد کنه و با حالت رقص دنبال ماده کنه و ماده باید تو لونه بره این شرایط اولیه یه جفت خوب برای تکثیره

 

ابتدا یک لانه یا همون جعبه برای تخم گذاشتن تهیه کنید سعی کنید بزرگ باشه هرچی جعبه بزرگتر فضا برای جوجه ها بیشتره جعبه های موجود در بازار دون نوع چوبی و پلاستیکی هستن به نظر من پلاستیکی هم دوام بیشتری داره و هم جای بیشتری و هم قابل شستوشوه.

 

دوم بعد از این که جعبه رو گذاشتین  به غذای مرغ عشق  توجه کنید روزی دو بار بهشون سبزی بدید  میوه هم فراموش نشه وقتی مرغ عشق  احساس کرد غذا براش فراونه جاشم خوبه خودشون به فکربچه دارشدن. میافتن فراموش نکنید بعد از لانه  غذای مهمترین کار برای تحریک تخم گذاری.

 

علاوه براین دو مورد مرغ عشق  شما باید جای مناسبی داشته باشه استرس نداشته باشه(صدای گربه نشنو) جاش خنک باشه زیاد هم تغیر جا نداشته باشه اگه امکانش هست اونو روزی چند ساعت به هوای ازاد ببرید چون باعث تحریکش میشه .اگه  مرغ عشقاتون دیوار رو میخورن باید برید براشون از عطاری کف دریا بخرید اگه ندارید هم یه دونه پوست تخم مرغ رو بشورید خردش کنید بریزید تو یه کاسه  بزراید تو قفس چون تخم اهک میخواد برای پوستش و تو قفس هم که اهک نیست اگه کف دریا دارید اون رو بزارید  لای میله های قفس اگر احتیاج داشته باشنمیخورن .

 

 

مرغ عشق  هر وقت شرایط مناسب ببینه قبل از اینکه شما به این فکر کنین خودشون به فکر بچه دار شدن هستند کافی شما شرایط رو فراهم کنید. بعد منتظر بمونین جند هفته دیگه اولین تخم رو مشاهده میکنید تخم  مرغ عشق  سفید خالص بسیار ریزه هر مرغ عشق  یه روز در میون سر موقع یه تخم میزار ه اولین بار چهار الی پنج تخم در دفعات بعد بیشتر میشه و گاه تا 9-10 تخم میرسه بعد از18 روز صدای جوجه رو میشنوین اینهو موش میمونه بی پر  با چشمای بسته ولی وقتی دو هفتش شد خیلی ناز میشه وقتی دو هفتش شد اروم وبا احتیاط میتونید درشون بیارید نازشون کنید اگه مادرشون گازت نگیره

 

بعد ازاینکه بچه ها 25 روزشون شد دو باره تخم میزارن  حالا دیگه عیال وار شدی ماهی دو کیلو ارزن رو میخورن سعی کن جوجه ها رو پرواز یاد ندی چون من دوتا جوجه مرغ عشق  داشتم اینقدر ناز بودن از همون جوجگی هر روز یه نیم ساعت تو اتاق پرواشون میدادم عشقشون پریدن بود تا در قفس رو میدیدن باز مثل سگ حمله میکردن یه روز ظهر رفتم تو حیا ط دیدم در قفس رو نمیدونم کی باز گذاشته بود مرغ عشق  ها هم الفرار ولی خیلی ناز بودن اگه دیدنشون هیچی برا خودتون یکیش زرد بود چشماش قرمز یکیشون هم ابی مایل به سفید

این نکته رو همیشه در ذهن داشته باشین مرغ عشقا   اگه دررفتن دیگه هیچ وقت برنمیگردن حتی اگه جوجه داشته باشن خودم یه جفت داشتم  که جوجشون 10 روزش بود مرغ عشق نره فرار کرد پشت سرشم نگاه نکرد ماده هم میزدشون تا با هزار بدبختی بزرگشون کردم

مرغ عشق مرغ عشق هلندی جوجه مرغ عشق مرغ عشق هلندی لانه مرغ عشق تکثیرمرغ عشق تشخیص مرغ عشق غذای مرغ عشق؟  تشخیص نر و ماده مرغ عشق تکثیر مرغ عشق نگهداری جوجه مرغ عشق غذای جوجه مرغ عشق عکس مرغ عشق تولید مثل مرغ عشق عکس مرغ عشق مرغ عشق  نر و ماده  خوراک مرغ عشق   مرغ عشق پرنده  جفت گیری مرغ عشق  غذای مرغ عشق  

امیدوارم این مطالب به شما کمک کرده باشه اگه سوالی داشتید تو نظرات بگید خوشحال میشم کمکتون کنم

۰ ۰

اس ام اس عاشقانه

۰ نظر

یک ساعت تمام، بدون آنکه یک کلام حرف بزنم به رویش نگاه کردم

فریاد کشید: آخر خفه شدم! چرا حرف نمیزنی؟
گفتم: نشنیدی؟.... برو...
زبـــآن سـکـوت 

*****

زنها هرگز نمیگویند تو را دوست دارم
ولی وقتی از تو پرسیدند مرا دوست داری
بدان که درون آنها جای گرفته ای . . .

*****

گــاهــی تو اوج 

تـنـفر و عصـبـانـیت... 
یـادت می افـتــه کــه 



عــاشقــشــی ...

*****

ارتفاع چشمم خیلی زیاده

آدمایی که ازش افتادن

دیگه هیچوقت دیده نشدن

*****

شب را دوست دارم...

چرا که در تاریکی چهره ها مشخص نیست...

و هرلحظه این امید در درونم ریشه میزند که آمده ای!

ولی من ندیدمت...

*****

چقدر 

زندگی قشنگ می شود 

وقتی کسی را داشته باشی

که پا به پای تو 

دیوانگی کند!

*****


یـکــــی کــــلمه می نویـــــســـــد
یــکـــی جـــــمله ها را می بــــلعـــــد
 و مـــــن خطـــــ به خطـــــ تــــــ♥ــــــو را می بـــ ــویــ ـــم

*****

اگه دست من بود به آسمون میگفتم

که ستاره هاشو دور سرت بریزه

دنیامو میدادم پای چشات بفهمی

یه نگاه سادت چقدر برام عزیزه...

*****

کــار دنــیــا رو بــاشــ...

واس هــر کــی مـیـمـیـری

واس یــکــی دیــگــه مـیـمـیـره...


*****

ـــــــــــــــــــخاصـــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــفقطــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــخداستـــــــــــــــــ

*****

 

دیـگـــر نه اشـکـــهایــم را خــواهـی دیــد

نه التـــمـاس هـــایم را

و نه احســـاســاتِ ایــن دلِ لـعـنـتـی را…

به جـــایِ آن احســـاسی که کُـــشـتـی

درخـتـی از غــــرور کـاشـتم…

*****

 

لعنت به همه ی قانون های دنیا که در آن شکستن دل پیگرد قانونی ندارد . .

*****

 

کاش نامت را با خط بریل مینوشتند

صدا کردنت کافی نیست ، شکوه اسم تو را باید لمس کرد !

*****

 

در نگاهت چیزیست که نمیدانم چیست ؟

مثل آرامش بعد از یک غم ، مثل پیدا شدن یک لبخند

مثل بوی نم بعد از باران ، در نگاهت چیزیست که نمیدانم چیست ؟

من به آن محتاجم !

*****

 

ز تلخی سکوتت من چه بگویم / همان بهتر که از غم ها نگویم

تو کاری کرده ای با بی وفایی / دگر از عشق خود با کَس نگویم . . .

*****


۰ ۰
ز مردم دل بکن یاد خدا کن

خدا را وقت تنهایی صدا کن

در آن حالت که اشکت می چکد گرم

غنیمت دان و ما را هم دعا کن ...
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان